Warto zobaczyć: 

1. Golden Gate Bridge

Golden Gate Bridge został otwarty w 1937 roku  i jest symbolem San Francisco. Jego długość to 1.7 mili, czyli ok. 2.737 metrów. Most został nazwany jednym z cudów współczesnego świata przez Amerykańskie Towarzystwo Inżynierów Budownictwa. Corocznie ponad 9 milionów turystów przechodzi przez Golden Gate Bridge. Widoki z mostu, który dominuje nad panoramą miasta są niesamowite. Golden Gate jest jednym z najczęściej fotografowanych mostów na świecie.  Zdęcia mostu możesz zrobić płynąc statkiem wycieczkowym z Pier.

Przejazd mostem jest płatny. Jako turysta możesz dokonać płatności w następujący sposób:
FasTrak jest systemem elektronicznego pobierania opłat za przejazd w Kalifornii w odniesieniu do ośmiu mostów płatnych i Express Lanes (I-580, I-680 i SR 237) w zatoce Bay Area oraz do płatnych dróg w Południowej Kalifornii. Jeśli w Twoim samochodzie masz kartę poboru opłat FasTrak, opłata pobierana jest automatycznie na Twoje konto FasTrak.
Możesz dokonać jednorazowej płatności do 30 dni przed przekroczeniem mostu Golden Gate lub w ciągu 48 godzin po przejściu. Płatność jednorazowa może być dokonana przy użyciu karty kredytowej lub zlecenia pieniężnego / czeku / pieniędzy. Podczas dokonywania płatności jednorazowych nie ma dodatkowych opłat.

2. Japoński ogród

Ogród japoński został utworzony w 1894 roku w samym sercu Golden Gate Park w San Francisco jako ekspozycja "Japońska wioska" na międzynarodowej wystawie i pierwotnie zajmował powierzchnię około jednego hektara. Kiedy targi się skończyły i zostały zamknięte, japoński architekt krajobrazu Makoto Hagiwara i dyrektor John McLaren porozumieli się, tak aby Hagiwara mógł stworzyć i utrzymywać stały ogród japoński, który miał pozostać jako prezentu dla potomności. Hagiwara stał się również dozorcą tego parku. Włożył w niego całe swoje wewnętrzne bogactwo, pasję i twórcze talenty. Hagiwara rozszerzył również ogród do obecnego rozmiaru, tj. około do obszaru ok. 5 hektarów. Mieszkał tu przez wiele lat, aż do 1942 r. Wtedy w czasie II Wojny Światowej wraz z około 120 000 Japończyków zmuszono go do ewakuacji domów i przeprowadzki do obozów internowania. Kiedy wojna się skończyła, rodzina Hagiwara nie mogła już wrócić do domu, a w następnych latach wiele domów w ogrodzie stworzonym przez Hagiwara zostało usuniętych i zostały dodane nowe dodatki.
Dzisiaj japoński ogród herbaciany jest jedną z najbardziej popularnych atrakcji w San Francisco, z elementami klasycznymi, takimi jak łukowaty bębnowy most, pagody, latarnia z kamieniami, ścieżki z kamienia, rodzime japońskie rośliny, czyste stawki koi i ogród zen. W marcu i kwietniu kwitną drzewa wiśniowe w całym ogrodzie. To tu nakręcono większość scen ze znanego filmu "Wyznania gejszy".

3. Pier 39 - Molo 39

To jedna z atrakcji turystycznych San Francisco. Molo znajduje się  na skraju dzielnicy Fisherman's Wharf, niedaleko chińskiej dzielnicy.  Do Pier 39 można łatwo dotrzeć za pośrednictwem historycznej linii tramwajowej F Market. Znaleźć tu możemy wiele sklepików, restauracji, salonów gier. Odbywają się tu również przedstawienia uliczne. Ważnym punktem turystycznym jest centrum informacyjne o ssakach morskich oraz oceanarium. Niezwykłe widowisko dla zwiedzających przedstawiaja również uchatki amerykańskie, które wylegują się na deskach mariny przylegającej do molo. Rejsy wycieczkowe Blue&Gold Fleet które wyruszają z Pier 39 możecie sprawdzić na stronie http://www.blueandgoldfleet.com/.

4. Alcatraz

Historia Alcatraz idzie w parze z historią Stanów Zjednoczonych. Było to najbardziej chyba znane więzienie w USA, w których wyroki odsiadywali najbardziej niebezepieczni zbrodniarze w Ameryce. Działało od 1934 do 1963. "The Rock", jak nazywano Alcatraz miało swoją mroczną historię. Obecność niesławnych więźniów, takich jak Al Capone i Robert Stroud, pomogły zbudować złą sławę AIcatraz. Oficjalnie przez 29 lat działalności więzienia żadnemu więźniowi nie udało się z niego uciec. Odnotowano co prawda 14 prób ucieczki z udziałem 34 więźniów, dwóch, z nich próbowało nawet uciec dwa razy.  6 więźniów zastrzelono, 2 utonęło, a 5 nie odnaleziono, pozostałych natomiast złapano. 2 więźniów wydostało się z wyspy, ale zostało pojmanych, jeden w 1945, drugi w 1962 roku.

Budynki więzienia pochodzą z czasów wojny secesyjnej, armaty i podziemne tunele przenoszą nas w XIX wiek, gdy wyspa służyła jako fort obronny portu i więzienie wojskowe. Na wyspie znajdują się też ślady trwającej dwa lata (19691971) okupacji wyspy przez Indian. Są tam ruiny małego osiedla mieszkalnego, które przylegało do więzienia. Dziś przywrócono tu pierwszą na wybrzeżu Pacyfiku latarnię morską, powstały również zabytkowe ogrody i niedawno wyremontowano budynek przemysłu modelarskiego. Na zwiedzanie Alcatraz można wybrać się na statkiem. W trakcie której to wycieczki  usłyszmy wiele bardzo emocjonujących opowieści. Również o tych, którzy tworzyli niechlubną historię Alcatraz.

5. System kolejki linowej

System kolejki linowej w San Francisco to ostatni działający na świecie system ręcznie sterowanej kolejki. Systemu kolejki linowej w San Francisco wynalazł człowiek, który w 1869 roku był świadkiem straszliwego wypadku. Andrew Smith Hallidie zauważył, że tramwaj powożony przez konie może zbyt łatwo ślizgać się na drodze, pod wpływem ciężkiego ładunku. Strome zbocza ulic San Francisco z mokrymi kostkami brukowymi i bardzo ciężkie pojazdy, spowodowały zgon pięciu koni. Hallidie i jego partnerzy mieli wiedzę, jak można uzdrowić tę sytuację.

Hallidie urodził się w Anglii i przeprowadził się do Stanów Zjednoczonych w 1852 roku. Jego ojciec złożył pierwszy patent na produkcję liny stalowej w Wielkiej Brytanii. Jako młody człowiek Hallidie znalazł zastosowanie tej technologii w California's Gold Country. Używając liny stalowej zaprojektował i wybudował podwieszany most na amerykańskiej Rzece Sacramento. Znalazł również kolejny użytek dla tej liny na torach podczas wydobycia ciężkich rud metali z kopalni podziemnych. Technologia ta była odpowiednia do stworzenia systemu kolejki linowej. Następnie Hallidie przeniósł produkcję linki do San Francisco. Potrzebne było to, również ze względu na kolejny pomysł, czyli  - kolejowy system kolejowy, który mógł zmierzyć ze stromymi wzgórzami San Francisco.

źródło: http://www.sfcablecar.com/routes.html

Zasadniczo istnieją trzy trasy. Na ulicach Powell i Market znajduje się punkt startowy dla dwóch linii, linii Powell-Masona i Powell-Hyde. Linia Powell-Masona zaczyna się przy Powell / Market, a linia biegnie przez Nob Hill i Bay Street w Fisherman's Wharf. Linia Powell-Hyde rozpoczyna się również na Powell i Market i biegnie przez Nob i rosyjskie wzgórza, zanim zakończy swój bieg w Parku Wodnym w pobliżu Tablicy Ghiradelli. Oba te linie kończą się w pobliżu nabrzeża Fisherman's Wharf, ale w różnych miejscach.

6. Dzielnica China Town

China Town to najstarsze w Stanach Zjednoczonych (powstała w 1848 roku) i największe poza kontynentem azjatyckim skupisko ludności pochodzenia chińskiego. Chinatown to swoisty mikrokosmos azjatycki. Odwiedzając tę dzielnicę przenosimy się do kraju wonnych kadzideł, papierowych lampionów i zielonej herbaty. Należy również podkreślić, że sprzedawane tu chińskie produkty znacznie różnią się (na plus oczywiście) jakością od tych sprzedawanych w Polsce. W odpowiedniej porze roku można zobaczyć tu paradę wężowych smoków.

7. Warto też przespacerować się stromymi uliczkami ...

aby dotrzeć do najbardziej krętej ulicy San Francisco - Lombard Street 

8. A naszą wizytę zakończymy na jednej z plaż, gdzie jeżeli będziemy mieć trochę szczęścia odczujemy sławną "mgłę z San Francisco" na własnej skórze ;)

Ta strona internetowa używa plików cookies. Więcej na temat cookies dowiesz się z Polityki cookies. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w przeglądarce internetowej. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w twoim urządzeniu końcowym.